HÜRRİYET

1 Şubat 2013 Cuma

EKMEK YAPMA MAKİNASINDA SİMİT TARİFİ

Oğlum hafta sonu benden simit istedi...alerjisinden dolayı dışarıdan alıp yediremediğim için kendim yapmak istedim...
incelediğim tarifler içerisinde mutfakça nın istanbul simidini yapmaya karar verdim...
ben ekmek makinasında yaptım...malzemeleri ekledim... yaklaşık bir buçuk saat sonra mayalanmış hamurum hazırdı...şekil verip fırına attım...
(fırına girmeden önce)
oğlum bir oturuşta tam üç tane yedi:)
çok beğendi...
iki tanesini de ayırdı, sabah babaannesine götürmek üzere:) 
oğlum ne zamandır simide hasret , yaptığım simit taş gibi de olsa yerdi diye tahmin ediyorum:) 
sadece şöyle bir sorun vardı...
tadında bir acılık vardı...o da benim hatam susamı kavururken çok beklettim yandı biraz....
ayrıca fırından çıkar çıkmaz yedik, biraz bekledikten sonra o acılık yoktu tadında...
bana göre pastane simitleri kadar lezzetliydi..
makinamın hakkını da yememek lazım diye düşünüyorum:) 
Tarifi aynen yazıyorum bu güzel tarif için mutfakçaya teşekkür ediyorum

MALZEME:
3 su bardağı un
1 paket instant maya
1 su bardağından bir parmak fazla ılık su
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
2 çay bardağı susam
yarım çay bardağı pekmez
yarım çay bardağı su

YAPILIŞI:
Unu yoğurma kabına alalım.Ortasını havuz gibi açıp mayayı, şekeri, suyu ve tuzu ilave edip yoğuralım, mayalanmaya bırakalım.Hamuru 22 bezeye ayıralım.Elimizde iki bezeyide uzatıp birbirine dolayalım ve simit şeklini verelim. Susamları teflon tavaya alıp kavuralım. Pekmez ve suyu bir kapta karıştıralım.Simitlerimizi önce pekmeze sonra susama bulayıp yağlanmış tepsiye dizelim. Önceden ısıtılmış fırına verip kızarana kadar pişirelim. Eğer isterseniz hamurumuzu ekmek makinasında da hazırlayabiliriz.Bütün malzemeler akşamdan makinaya konulup sabah mayalı hamurumuz hazır olacak şekilde ayarlanırsa sabah sadece simit şeklini vermek kalır.

NOT:
Ben ekmek makinasında yaptım..malzemeleri ekledim 1,5 saat sonra mayalı hamurum hazırdı..
Hamur mayalanana kadar 2 paket susamı teflon tavada kavurdum, aman dikkat fazla tutmayın hafif rengi döndüğünde bırakın..ya da kavrulmuş susam alabilirsiniz..
Yarım çay bardağı pekmezi 2 çay bardağı su ile karıştırdım, fazla geldi siz miktarı biraz azaltabilirsiniz..
Önceden ısıtılmış sırında 220 derecede yaklaşık 10-15 dakika arası pişirdim başından ayrılmayın çabuk pişiyor yanmasın güzelim simitler:)
Bu malzemeden 11 adet simit çıkıyor

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: