HÜRRİYET

30 Ocak 2013 Çarşamba

YUMURTA YERİNE KULLANILABİLECEK ALTERNATİFLER

Malum kek pasta börek kurabiye ne yapmak isterseniz içerisinde mutlaka süt veya yumurta var...oğlum için içerisinde süt ve yumurta olmayan kek nasıl yapabilirim diye internette biraz araştırma yaptım...

tabi çok fazla seçenek yok..

bende olan tarifleri alternatif seçeneklerle nasıl değiştirip aynı lezzeti yakalayabilirim diye düşünerek yumurtaya ve süte alternatif seçenekler diye bir araştırma yaptım..

bu konuda vegan olan arkadaşların internet siteleri bana iyi bir yol gösterici oldu..vegan nedir bilmiyordum bile alerjiyle tanıştıktan sonra öğrenmiş oldum...bizim için bir hastalık olup bununla baş etmeye çalışırken onlar kendilerine bu yaşam tarzını seçmişler...hayvansal hiçbir ürünü tüketmiyorlar..

veganların tariflerinden çok yararlandım..süt yerine badem sütü kullanabileceğimi, yumurta yerine keten tohumu kullanabileceğimi öğrendim...bu konuda faydalanabileceğiniz çok iyi siteler var..

bir tanesi veganyemekler arkadaşımızın sitesinde gördüğüm yazıydı...yumurtaya alternatif seçenekleri sıralamıştı nasıl sevindim anlatamam...umarım işe yarar en kısa zamanda uygulayıp sizlerle de paylaşacağım..

1 yumurta yerine kullanabilecekleriniz:

2 tatlı kaşığı kabartma tozu + 2 çorba kaşığı su + 1 çorba kaşığı sıvı yağ

1 tatlı kaşığı yemek sodası (karbonat) + 1 çorba kaşığı sirke (daha pofuduk kekler için)

1 çorba kaşığı öğütülmüş keten tohumu + 3 çorba kaşığı su (karıştırıp 5 dk bekletin, sonra kıvamlanana kadar iyice çırpın). Sanki ceviz koymussunuz gibi kahverengimsi bir renk verir.

Yarım muz (ezip püre kıvamına getirin)

1 tepeleme çorba kaşığı soya unu + 1 çorba kaşığı su

1 çorba kaşığı nohut unu + 1 çorba kaşığı su

¼ bardak tofu (blenderda iyice pure haline getirin)

¼ bardak yumuşak tofu (soft tofu veya silken tofu, blenderda püre edilmiş)

¼ bardak vegan yoğurt

1 çorba kaşığı öğütülmüş chia tohmu + 3 çorba kaşığı su

1 çorba kaşığı ararot + 1 çorba kaşığı soya unu + 2 çorba kaşığı su

¼ bardak elma püresi (veya 3 çorba kaşığı)

1/3 bardak balkabağı püresi

¼ bardak püre edilmiş erik (mürdüm eriği veya mor erik)

Yerine gore aşağıdakiler de işe yarayabilir:

¼ bardak püre edilmiş patates
2 çorba kaşığı püre avokado
2 çorba kaşığı tahin veya fıstık ezmesi
2 çorba kaşığı ıslatılmış galeta unu
2 çorba kaşığı ıslatılmış yulaf ezmesi
Ayrıca sadece un veya salça da yapıştırıcı olarak kullanılabilir.

Hiç yorum yok: