HÜRRİYET

4 Şubat 2013 Pazartesi

EKMEK YAPMA MAKİNASINDA TAM BUĞDAY EKMEĞİ

Arçelik ekmek yapma makinam
Akşamdan ekmek makinasının haznesine malzemeleri ekliyorum
saati kuruyorum
Sabah mis gibi ekmek kokusuyla uyanıyorum


MALZEMELER:

260 ml su ( 1 ölçü kabından 1 parmak fazla su)

1 büyük ölçü kaşığı sıvıyağ

2 küçük ölçü kaşığı şeker

1,5 küçük ölçü kaşığı tuz 

2 tam 1/3 ölçü kabı (300 gr) Tam buğday unu 

1 ölçü kabı (150 gr) Beyaz un 

2 küçük ölçü kaşığı instant kuru toz maya

YAPILIŞI:

Malzemeleri ekmek haznesine sıvılar öncelikli olarak yerleştiriyorum.Daha sonra unu ekleyip ortasına küçük bir oyuk açıp mayayı ekliyorum.Mayanın sıvı malzemelerle ve tuzla temas etmediğinden emin olun.

Tam buğday ekmeği, orta , küçük ekmek seçimini yapıp saatini ayarlıyorum.Sabah kalktığımda ekmeğim hazır oluyor..

Tarif arçelik ekmek yapma makinası kullanma kılavuzundan..

Ekmek yapma konusunda çok tecrübeli olduğum söylenemez..oğlumun alerjisi dolayısı ile başladım yapmaya..dışarıdan ekmek yedirmiyorum..şimdiye kadar kitaptan denediğim tarif bu, diğerlerinin içinde süt olduğu için denemedim..fazla maceraya atılmak istemiyorum şimdilik bu tarif yetiyor..tedavimiz bitince inşallah farklı tarifler denemek istiyorum..

Hiç yorum yok: